ویزای کار در کشور ترکیه (چالیشما ایزین)

ویزای کار در کشور ترکیه

برای دریافت ویزای کار در کشور ترکیه یا همان چالیشما ایزین باید از طرف کارفرمای ترک دعوت به همکاری برای متقاضی شود. طبق قوانین کشور ترکیه فقط کارفرما می تواند برای متقاضی درخواست همکاری دهد.

کارت چالیشما ایزین

روند اخذ ویزای کار در کشور ترکیه

کارفرمای ترک برای جذب نیروی خارحی حتما باید درخواست جالیشما ایزین برای نیرو درخواست نماید که این درخواست قوانین خاص خود را دارد. کارفرمایی میتواند درخواست چالیشما ایزین برای نیروی خارجی خود بکند که حداقل دارای 5 نیروی ترک (بیمه شده توسط شرکت) باشد.

پس از ارائه درخواست اجازه ی کار توسط کارفرما، درصورت تایید مجوز کار برای فرد خارجی از طرف دولت ویزای کار یکساله در سال اول صادر میگردد. که در سالهای بعدی قبل از اتمام انقضای کارت باید نسبت به تمدید اقدام گردد. لازم به ذکر است برای دریافت ویزای کار، متقاضی حتما باید دارای کارت کیملیک باشد.

کارت آبی یا همان چالیشما ایزین یکی از معتبرترین نوع اقامت در کشور ترکیه می باشد. که در صورت داشتن کارت چالیشما ایزین به مدت 5 سال متوالی و پیوسته فرد دارای کارت می تواند نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام کند. تا زمانی که شهروندی فرد خارجی تایید نشده است حتما باید ویزای کار ادامه یابد.

در صورت اخذ ویزای کار توسط شرکت و یا همان کارفرمای ترک شما می توانید از خدمات پزشکی رایگان در کشور ترکیه بهره مند شوید. حداقل حقوق در سال 2024 میلادی براساس تصمیم دولت و تایید وزارت کار کشور مبلغ 17.002 لیر می باشد. لازم به ذکر است در صورت متاهل بودن و داشتن فرزند کارگر، مبالغ حق اولاد نیز به این مبلغ اضافه می شود.

روند اخذ ویزای کار در ترکیه

طبق قانون کشور ترکیه مدت زمان کار آزمایشی و شروع به کار، 2 ماه می باشد. در طی این دو ماه کارفرما موظف است مبلغ حقوق ماهانه و بیمه ی ماهانه ی کارگر را بپردازد.

توانایی صحبت کردن به زبان ترکی و انگلیسی امتیاز بزرگی در مرحله ی جستجوی کار و همچنین موفقیت در انجام کار می باشد. با توجه به شرایط خاص اخذ ویزای کار، کارفرمایان فقط در صورت داشتن تخصص بالای کارجو و مورد نیاز شرکت خود نسبت به استخدام فرد خارجی و اخذ ویزای کار اقدام میکند. به همین دلیل با یادگیری تخصص های لازم در هر زمینه ای شانس بدست آوردن کار مناسب را برای خود افزایش دهید.

ویزای کار ترکیه

برخی از سایت های کاریابی در کشور ترکیه وجود دارد که می تواند در پیدا کردن کار مناسب در سریعترین زمان به شما کمک نماید. از جمله ی این سایت ها میتوان به سایت های kariyer.net، işinolsun، 24saateiş و . . . اشاره کرد. این سایتها دارای اپلیکیشن برای گوشی های اندروید و ios نیز می باشند که براحتی می توانید از آنها استفاده نمایید.

سایت کارییر ترکیه

در کشور ترکیه برخی از مشاغل برای افراد خارجی ممنوع می باشد. لیست این مشاغل را می توانید از سایت https://www.csgb.gov.tr بررسی نمایید.

در آخر پیشنهاد می شود از طریق سایت های معتبر کشور ترکیه و یا به صورت مراجعه ی حضوری نسبت به پیدا کردن شغل مورد نظر و درخواست ویزای کار در کشور ترکیه اقدام کنید و از پرداخت مبالغ سنگین جهت معرفی کار برای شرکت های کاریابی ها اجتناب نمایید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه