منطقه کارتال استانبول و بررسی قیمت ملک در کارتال

منطقه کارتال استانبول

منطقه کارتال استانبول یکی از مناطق آسیایی در سواحل دریای مرمره و در جنوب غربی شبه جزیره kocaeli واقع شده است. این منطقه از سمت غرب با منطقه مال تپه، از سمت شمال با منطقه سانجاق تپه، از سمت شمال شرق با منطقه سلطان بیلی و از سمت شرق با منطقه پندیک همسایه می‌باشد.

معرفی منطقه کارتال استانبول

مرکز کارتال در قرن ششم یک دهکده ی ماهیگیری به نام کارتالیمان بوده است، نام این منطقه ازکلمه کارتالیمان به ترکی یا از تپه آیدوس که در شمال منطقه واقع شده و در زبان یونانی به معنای عقاب است، آمده است. آثار تاریخی بدست آمده در حفاری ها و سکونتگاههای منطقه کارتال مشخص می کند که این منطقه مربوط به دوره بیزانس می باشد.

منطقه کارتال شامل 20 محله بوده که از این 20 محله، دو محله در کنار ساحل می باشد. مساحت کلی منطقه کارتال برابر 391.73 کیلومتر مربع می باشد. از سال 1947 میلادی این منطقه به عنوان منطقه صنعتی در استانبول معرفی شد و این علت رشد چشمگیر منطقه کارتال از سال 1947 میلادی تا به امروز بود. در دهه ی 2010 میلادی با احداث دادگاه آناتولی، یکی از دو کاخ اصلی دادگستری استانبول، در کارتال اهمیت این منطقه را افزایش داد.

معرفی منطقه کارتال استانبول

وضعیت ساخت و ساز و قیمت ملک در کارتال، سال 2023

منطقه کارتال در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه ی ساخت و ساز داشته به طوریکه در چند سال اخیر مجتمع ها و رزیدانس های لوکسی در حال ساخت و ساز هستند. از پروژه های معتبر و با کیفیت منطقه کارتال می توان به پروژه آوروپا کونوتلاری اسنتپه کارتال، رفرانس لوجا کارتال، یوجل پارک و ایست مارینا اشاره کرد.

در بررسی قیمت ملک در کارتال، به صورت میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه کارتال در ساختمان های صفر برابر 42 هزار و 500 لیر و میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه کارتال استانبول با در نظر گرفتن کل ساختمان های منطقه برابر 37 هزار و 500 لیر می باشد. درصد افزایش قیمت ملک (با در نظر گرفتن کل ساختمان ها) نسبت به سال گذشته (2022) در حدود 69 درصد می باشد.

قیمت ملک در کارتال

حال با توجه به جدول زیر می توانید میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع ملک در منطقه کارتال استانبول را بررسی نمایید. با توجه به آمار عددی نمایش داده شده در جدول زیر می توان بیان کرد که این منطقه هر سال افزایش چشمگیری در قیمت ملک داشته و خواهد داشت.

میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع ملک در منطقه کارتال استانبول

موقعیت و دسترسی منطقه کارتال استانبول

دسترسی عالی و وجود خطوط حمل و نقل مترو و مارمارا ارزش منطقه ای کارتال استانبول را افزایش داده است. راه‌های زیادی در حوزه حمل و نقل در منطقه کارتال وجود دارند که مهمترین آن فاصله 15 کیلومتری این منطقه با فرودگاه صبیحا در قسمت آسیایی استانبول است. همچنین بندر کشتی در منطقه کارتال در سال 1857 میلادی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است. اتوبان D100 که برقرار کننده ارتباط بین دو قاره آسیا و اروپا می‌باشد از این منطقه عبور کرده و نقش مهمی را در حوزه توسعه حمل و نقل زمینی بر عهده دارد.

جاده ساحلی که در کادیکوی از خیابان بغداد آغاز شده تا منطقه کارتال ادامه دارد و از گزینه‌های مهم در حمل و نقل کارتال به حساب می‌آید. ایستگاه مترو خطوط بین کادیکوی و کاینارجا در منطقه کارتال ایستگاه مترو وجود دارد که در سال ۲۰۱۲ ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

خرید ملک در منطقه کارتال استانبول

شاید قیمت مناسب ملک در منطقه کارتال و دور بودن از هیاهوی مرکز شهر استانبول یکی از دلایل انتخاب منطقه ی کارتال برای شما باشد. ما می توانیم با معرفی بهترین پروژه های آماده و در حال ساخت و همچنین معرفی واحدهای خوش قیمت دست دوم در این منطقه کار شما را در امر خرید ملک در ترکیه علی الخصوص شهر استانبول را راحتتر کنیم. شما می توانید با مشاوران ملکی ما بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان در ارتباط باشید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه