شهر ازمیر ترکیه و جاهای دیدنی شهر

شهر ازمیر

شهر ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه به طول 200 کیلومتر در جهت شمال به جنوب و عرض 180 کیلومتر در جهت شرق به غرب با مساحت 12 هزار و 12 کیلومترمربع می باشد. در شمال محصور به کوههای مادرا (MADRA) است و در جنوب به خلیج کوشی آداسی (KUŞADASI) می رسد. شهر ازمیر از شرق همسایه ی شهرهای آیدین و مانیسا و در غرب محدود به خلیج ازمیر است.

ازمیر شهری مدرن، پیشرفته و در عین حال یکی از مراکز تجاری ترکیه محسوب می شود. گشت و گذار در مراکز خرید پر جنب و جوش شهر ازمیر ترکیه، لذت خاص خودش را دارد. در غرب شهر ازمیر دریای خوشرنگ و زیبا و پلاژهای زیبا و متنوع و آب درمانی های متعددی خودنمایی می کنند.

ازمیر

در زمان باستان از شهرهای تجاری و شناخته شده در دنیا بوده، به طوریکه در زمان روم باستان یکی از چند شهر بسیار بزرگ در دنیا محسوب می شده است. از لحاظ آب و هوایی، شهر ازمیر به دلیل اینکه در منطقه ی آب و هوایی مدیترانه ای قرار دارد تابستان گرم و خشک و زمستان هایی معتدل و بارانی دارد.

این واقعیت که کوه ها عمود بر دریا امتداد می یابند و دشت ها به آستانه ی آناتولی داخلی – غربی می رسند، اجازه می دهد که تاثیرات دریایی تا قسمت های داخلی این شهر ادامه یابد.

متوسط دمای هوا در شهر ازمیر 16 الی 17 درجه ی سلسیوس در طول سال است. بیشترین دمای هوایی که در این شهر دیده شده است 45.1 درجه سلسیوس و کمترین آن منفی 13 درجه سلسیوس است.

جاهایی که در شهر ازمیر حتما باید بروید:

1- بازار تاریخی کمر آلتی ازمیر (KEMERALTI ÇARŞISI)

هزاران سال شهر ازمیر به عنوان یکی از شهرهای کلیدی منطقه، به لطف بندر خود مرکز تجارت نیز بوده است. در گذشته محصولات مختلفی از کشورهای مختلف به ازمیر آورده می شده و از طریق دریا به کشورهای مختلف ارسال می شد. این وضعیت ازمیر به ویژه منطقه ای بنام کمر آلتی را به قلب تجارت در زمان خود تبدیل کرده بوده است. امروزه بازار تاریخی کمر آلتی با اینکه فعالیت تجاری بین المللی ندارد ولی سر زندگی خود را حفظ کرده است.

KEMERALTI ÇARŞISI İZMİR

اگر راهتان به این بازاری که هر محصولی که میخواهید را در آن پیدا خواهید کرد، افتاد، حتما یک فنجان قهوه در کیزلار آغاسی (KIZLARAĞASI HANI) امتحان کنید.

چگونه به بازار تاریخی کمر آلتی ازمیر برویم؟

برای رفتن به این بازار کافی است سوار اتوبوس، متروبوس، مترو، کشتی، قطار شهری یا هر وسیله ی نقلیه ای که کوناک (KONAK) می رود، بشوید.

KIZLARAĞASI HANI İZMİR

2- شهر باستانی اسمیرنا (SMYRNA ANTİK KENTİ)

معنی لغوی آگورا (AGORA) با کلماتی مانند بازار و مرکز شهر مطابقت دارد. آگورا، قلب تجارت مذهب، سیاست، هنر و مکانی است که در آن نذورات به خدایان ارائه می شود. تخمین زده می شود که آگورا ازمیر، که در بین مکان های تاریخی ازمیر رتبه ی اول را دارد، در دوره ی رومیان در قرن سوم پس از میلاد ساخته شده است.

AGORA İZMİR

آگورای ازمیر یکی از بزرگترین آگوراها و دست نخورده ترین آنهاست. آثار باستانی کشف شده ی این مکان امروزه در موزه ی باستان شناسی ازمیر به نمایش گذاشته شده است.

اسمیرنا (SMYRNA) که نام شهر ازمیر از آن گرفته شده است، به اندازه ی شهرهای باستانی افس (EFES) و برگاما (BERGAMA) در گذشته اهمیت داشته است. این شهر که وابسته به امپراتوری روم بوده، 3 بار حق ساخت معبد امپراتور یکی از مهمترین حقوق امپراتوری که یک شهر می توانست در زمان باستان داشته باشد را صاحب شده است. بزرگترین تئاتر باستانی و استادیوم در شهر آگورای ازمیر قرار دارد.

SMYRNA ANTİK KENTİ

چگونه به آگورای ازمیر برویم؟

راحت ترین وسیله نقلیه برای رفتن به آگورای شهر ازمیر، مترو می باشد. بعد از پیاده شدن در ایستگاه چان کایا (ÇANKAYA)، حدود 5 دقیقه پیاده روی دارید.

3- برج ساعت شهر ازمیر (İZMİR SAAT KULESİ)

برج ساعت، یکی از نمادهای مکان های دیدنی در شهر ازمیر، به درخواست وزیر اعظم مهمت سعید پاشا در یادبود بیست و پنجمین سالگرد به سلطنت رسیدن عبدالحمید دوم ساخته شده است. معمار این برج معماری است که ساختمان کنسولگری آلمان را نیز ساخته است.

İZMİR SAAT KULESİ

ساعت برج توسط امپراتور آلمان ویلهلم دوم (2ND WİLHELM) هدیه داده شده است. این ساعت که از سال 1901، از تاریخ ساعت برج، هرگز متوقف نشده است، هنوز هم کار میکند.

چگونه به برج ساعت ازمیر برویم؟

برای رفتن به برج ساعت در شهر ازمیر وسیله ی حمل و نقل عمومی داخل شهری به نام ESHOT و تمامی وسایل حمل و نقلی که به کوناک (KONAK) می روند، قابل استفاده هستند.

4- قلطعه کادیفه (KADİFEKALE)

KADİFEKALE که بر روی تپه ای مشرف به خلیج شهر ازمیر قرار دارد، توسط اسکندر مقدونی در قرن سوم قبل از میلاد ساخته شده است. با تعمیر در تمدن های مختلف در طول زمان تا به امروز باقی مانده است. دیوارهایی که امضای دوره های هلنیستی و رومی را دارند، با وجود شهر نشینی مدرن در اطرافشان، با تمام اصالت، خودنمایی می کند.

همچنین بقایایی از یک آب انبار و یک مسجد مربوط به دوره بیزانس در قلعه وجود دارد. می توانید بازدید خود از قلعه ی کادیفه را با یک فنجان چای و در حین تماشای منظره خلیج در کافه ی ورودی قلعه، زیباتر کنید.

KADİFEKALE - ازمیر

چگونه به قلعه کادیفه برویم؟

برای رفتن به KADİFEKALE از مناطقی مانند کوناک (KONAK)، بورنووا (BORNOVA)، قازی امیر (GAZİEMİR) و فاحرتتین آلتای (FAHRETTİN ALTAY) می توانید با تاکسی و یا وسیله ی نقلیه ی شخصی بروید. ورودی قلعه ی کادیفه رایگان است.

5- آسانسور تاریخی ازمیر(TARİHİ ASANSÖR)

نسین لوی (NESİN LEVİ)، یکی از تاجران یهودی شهر ازمیر، این آسانسور را برای تسهیل مسیر بین خیابان میتهات پاشا (MİTHAT PAŞA) و منطقه ی حلیل رفعت پاشا (HALİL RİFAT PAŞA) ساخته بود. قبل از ساخت این آسانسور تاریخی، مردم مجبور بوده اند که از یک نردبان 155 پله ای بالا بروند تا به منطقه ی حلیل رفعت پاشا برسند.

از میان آسانسورهای دو برج، یکی در سمت چپ با بخار و دیگری در سمت راست با برق ساخته شده است. هر دو آسانسور در سال 1985 بازسازی شده اند و از آن زمان با برق کار میکنند.

چگونه به آسانسور تاریخی ازمیر برویم؟

آسانسور تاریخی شهر ازمیر به فاصله ی کمی از کوناک (KONAK) قرار دارد و از تمامی وسیله های حمل و نقل عمومی که به کوناک می رود، می توانید استفاده کنید.

6- راه عشق ALSANCAK ازمیر (ALSANCAK SEVGİ YOLU)

درختان نخل عظیمی که در امتداد جاده در دو طرف این جاده کشیده شده اند، به نظر می رسد که از دنیای دیگری آمده اند. کف جاده با چراغ های رنگارنگ تزئین شده و پلاک هایی برای ادای احترام به استادان بزرگ یشیل چام (YEŞİL ÇAM) در سرتاسر جاده به چشم می خورد.

راه عشق ازمیر یکی از پرجنب و جوش ترین نقاط شهر ازمیر است که در آن کتابفروشی، بدلیجات و جواهرات و غرفه های سوغاتی زیادی وجود دارد.

چگونه به راه عشق در ازمیر برویم؟

دسترسی به راه عشق در شهر ازمیر بسیار راحت است. اکثر اتوبوس ها در مناطق مختلف ازمیر از راه عشق آلسانجاک عبور می کنند.

7- خیابان شهدای قبرس (KIBRIS ŞEHİTLER CADDESİ)

خیابان شهدای قبرس در ازمیر مانند خواهر دوقلوی خیابان استقلال استانبول است اما با توجه به آب و هوا و گرمای ازمیر، چهره ی مهربان تری به خود گرفته است. صرف نظر از فصل، این خیابان هیچگاه انرژی و هیجان موجود در خود را از دست نمی دهد. خیابانی با انواع مختلف مکانهای مناسب برای ملاقات با دوستان و صرف قهوه در یک بعد از ظهر است.

چگونه به خیابان شهدای قبرس در ازمیر برویم؟

از طریق دسترسی به خیابان ALSANCAK در منطقه ی کوناک با وسایل نقلیه ی زیادی که از خارج از منطقه به کوناک می آیند امکان پذیر است. اگر در اطراف آلسانجاک هستید، کار شما بسیار راحتتر است زیرا منطقه آلسانجاک با مرکزیت این خیابان شکل گرفته است. امتداد کوچه ی بورنووا (BORNOVA) در آن منطقه، شما را به خیابان شهدای قبرس می رساند.

8- کوردون بویو (KORDON BOYU)

اگر نام ازمیر را در آهنگی شنیده باشید، حتما بوی کوردون در آن آهنگ نفوذ کرده است. شما شاهد تنوع لباس های کوردون در یک بازه ی زمانی یک روزه از اولین نور صبح تا غروب خواهید بود. تماشای دریای آبی از روی چمن سبز در کوردون، یکی از نقاط نمادین ازمیر، یکی از لذت بخش ترین چیزهای جهان است. می توانید این لذت را با یک شام با منظره ی کوردون ازمیر دو چندان کنید.

چگونه به کوردون بویو در شهر ازمیر برویم؟

با مترو و اتوبوس های کوردون بویو که در منطقه ی آلسانجاک قرار دارند به راحتی می توانید به کوردون بویو بروید.

9- موزه ی باستان شناسی ازمیر (İZMİR ARKEOLOJİ MUZESİ)

موزه ی باستان شناسی که برای اولین بار در سال 1927 میلادی در کلیسای ایا ووکلا (AYA VUKLA) افتتاح شد، سرانجام در سال 1984 میلادی، ساختمان موزه ای که شایسته ی آن بود را بدست آورد. در این ساختمان مدرن 5000 مترمربعی در پارک کوناک بحری بابا (KONAK BAHRİBABA) تقریبا می توان آثاری از هر دوره، از هزاران سال پیش تا تاریخ معاصر را مشاهده کرد. ورودی موزه ی باستان شناسی شهر ازمیر در حال حاضر 25 لیر و اگر موزه کارت داشته باشید رایگان است.

چگونه به موزه باستان شناسی در شهر ازمیر برویم؟

برای رفتن به موزه ی باستان شناسی ازمیر از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی که از کوناک می گذرند می توانید استفاده کنید.

10- کلیسای سنت پولیکارپ (ST. POLYCARP KİLİSESİ)

این کلیسا که در چانکایا قرار دارد، یکی از باشکوه ترین معابد ازمیر است. این بنا که در سال 1625 ساخته شده است، یک سازه معماری در اوج زیبایی شناسی با نقاشی های دیواری است که پس از آخرین مرمت، بیشتر خود نمایی می کند.

کلیسای سنت پولیکارپ ازمیر یکی از قدیمی ترین شاهدان زنده ی تسامح ازمیر است که هر از گاهی به روی بازدیدکنندگان باز می شود. این کلیسا که در مکانی بسیار مرکزی در شهر قرار دارد، از جمله نقاطی است که باید از آن بازدید کرد. ورود به کلیسای سنت پولیکارپ ازمیر رایگان است.

چگونه به کلیسای سنت پولیکارپ ازمیر برویم؟

این کلیسا که در کنار میدان چانکایا (ÇANKAYA) قرار دارد با بازار تاریخی کمر آلتی شهر ازمیر فقط ده دقیقه پیاده فاصله دارد. در هر نقطه از شهر ازمیر که باشید، آسان ترین راه دسترسی به کلیسا از طریق مترو است. بعد از پیاده شدن در ایستگاه متروی چانکایا (ÇANKAYA METRO DURAĞI) با 200 متر پیاده روی به کلیسا می رسید.

11- ساحل اینجیر آلتی (İNCİR ALTI SAHİLİ)

تا دهه ی 1980، امکان شنا در ساحل اینجیر آلتی وجود داشت، جایی که سبز و آبی در هماهنگی و هارمونی بودند و اینجیر آلتی یکی از پر طرفدارترین سواحل شهر ازمیر بود. متاسفانه با اینکه امروزه امکان شنا در این ساحل وجود ندارد، اما اگر می خواهید نفسی تازه کنید، یکی از بهترین گزینه ها ساحل اینجیر آلتی است.

اگر در ساحل اینجیر آلتی هستید، جایی که کافه ها و مکان های تفریحی زیادی وجود دارد، حتما باید میدیه (غذای مخصوص ترک ها که صدف شکم پر پخته شده است) را امتحان کنید. در این بین می توانید به جنگل شهر اینجیر آلتی بروید و در کنار دریا یک پیک نیک داشته باشید و باربکیو بخورید.

چگونه به ساحل اینجیر آلتی در ازمیر برویم؟

دسترسی به اینجیر آلتی واقع در BALGOVA با اتوبوس از بسیاری از نقاط شهر ازمیر امکان پذیر است. همچنین تنها 15 دقیقه با فرودگاه عدنان مندرس اینجیر آلتی (İNCİR ALTI ADNAN MENDERES HAVALİMANI) فاصله دارد. اگر میخواهید از طریق دریا به اینجیر آلتی بروید، می توانید با کشتی و اتوبوس های دریایی که بین اوچ کویولار (ÜÇKUYULAR) و بوستانلی (BOSTANLI) هستند به اینجیر آلتی برسید.

12- شهر باستانی افس (EFES ANTİK KENTİ)

یکی از مکان های دیدنی شهر ازمیر، شهر باستانی EFES است. اگرچه تاریخ تاسیس شهر دقیقا مشخص نیست، اما تصور می شود که در 6000 سال قبل از میلاد مسیح تاسیس شده است. سکونتگاهی است همیشه از دوره هلنیستی تا امپراطوری عثمانی نفس کشیده است. شنیده ها حاکی از آن است که این شهر باستانی توسط زنان جنگجو بنام آمازون ها (AMAZON) از شهر آپاساس (APASAS) که در تاریخ به شهر الهه های مادر معروف است، تاسیس شده است. با اینکه هر وجب این شهر خود تاریخ است و چند بنا وجود دارد که بیشتر توجه باستان شناس ها را جلب می کند. اولین این بناها، معبد آرتمیس (ARTEMİS) است.

متاسفانه معبد آرتمیس که یکی از عجایب هفتگانه ی جهان است، تا به امروز به خوبی حفظ نشده است، اما از سخنان آنتی پادر اهل صیدون (SİDEN’LU ANTİPADER) که معبد را به عنوان یکی از هفت عجایب ثبت کرد، می توانیم بفهمیم که معبد او چقدر باشکوه بوده است. آنتی پادر (ANTİPADER) در وصف معبد آرتمیس گفته است که به جز اولیمپوس (OLİMPUS) خورشید تاکنون این چنین بنای باشکوهی را ندیده است.

یکی دیگر از سازه های قابل توجه شهر باستانی EFES، کتابخانه ی سلسوس (CELSUS) است. این کتابخانه که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد در دو طبقه ساخته شده است. این کتابخانه که گمان می رود بین سالهای 110 تا 135 در دوران حکومت رومیان ساخته شده است، در طول دوره ی خود میزبان هزاران کتاب بوده است.

جدای از اینها، با شکوه ترین تئاتر روباز دوران باستان نیز در شهر باستانی EFES واقع شده است. این تماشاخانه ظرفیت میزبانی همزمان 24 هزار نفر را دارد. اگرچه بخش صحنه ی تئاتر امروزه ویران شده است، اما قسمت های نشستن هنوز دست نخورده است. علاوه بر این، یاماچ اولر (YAMAÇ EVLER)، واقع در شهر باستانی، یکی از بخش هایی است که باید از آن بازدید کرد. YAMAÇ EVLER خانه های لوکس واقع شده در مجتمع هایی لوکس مشابه امروزی هستند که ثروتمندان آن دوره در آن زندگی می کردند.

این خانه ها به قدری مجلل بوده اند که در قدیم نیازهای گرمایشی با سیستم گرمایش از کف برآورده می شده است. ورودی شهر EFES برای بازدیدکنندگان 200 لیر است. در صورتی که موزه کارت داشته باشید ورودی رایگان است فقط متاسفانه بازدید از یاماچ اولر و موزه ی EFES  با موزه کارت ممکن نیست. ورودی موزه ی EFES پنجاه لیر و ورودی یاماچ اولری 85 لیر است.

13- غار YEDİ UYUYANLAR

غار YEDİ UYUYANLAR که در شهر EFES واقع شده است، هم برای اسلام و هم برای مسیحیت اهمیت زیادی دارد. روایت است که هفت نفر که در اسلام به آنها اصحاب کهف نیز گفته می شود، 309 سال در این غار خوابیده اند. این غار هر ساله بسیار مورد بازدید مسلمانان و مسیحیان قرار می گیرد.

چگونه می توان به غار YEDİ UYUYANLAR در ازمیر رفت؟

برای رفتن به این غار، ابتدا باید به منطقه ی سلچوک بروید. می توانید از ایستگاه قطار باسمانه (BASMANE) با قطارهایی که از شهر ازمیر به شهر آیدین (AYDIN) می روند و یا با اتوبوس هایی که از ایستگاه اتوبوس شهر ازمیر حرکت می کنند به سلچوک بروید. پس از رسیدن به سلچوک می توانید با مینی بوسهایی که از مرکز شهر حرکت می کنند به غار برسید.

14- خانه مریم مقدس (MERYEM ANA EVİ)

طبق باورها، پس از مصلوب شدن عیسی، حضرت مریم به این منطقه آمده و تا پایان عمر در این خانه یا یوحفای رسول زندگی کرده است. این خانه که در سلچوک قرار دارد در سال 1981 کشف شد و در سال 1950 بازسازی شد. خانه مریم مقدس که پس از بازسازی توسط وانیکان به عنوان مکان مقدس اعلام شد، در سال 1952 توسط واتیکان به عنوان مکان زیارتی به جهان مسیحیت معرفی شد.

از آن زمان، تبدیل به خانه ای شده که پاپ ها در آن وظایف زیارتی خود را انجام می دادند و مسیحیان به شدت به زیارت آن خانه می رفتند و هزاران مسیحی هر ساله از آنجا زیارت می کنند. همچنین هر ساله مراسم بزرگی توسط واتیکان در 15 آگوست برگزار می شود که طبق روایات روز مرگ حضرت مریم محسوب می شود.

چگونه می توان به خانه مریم مقدس در ازمیر رفت؟

برای رسیدن به خانه مریم مقدس ابتدا باید به سلچوک بروید. از شهر ازمیر با راه آهن یا از طریق جاده می توانید به سلچوک برسید و با مینی بوس هایی که از منطقه حرکت می کنند، به خانه ی مریم مقدس بروید.

15- قلعه سلچوک (SELCUK KALESİ)

این قلعه ی تاریخی که در منطقه ی سلچوک شهر ازمیر واقع شده است، در منطقه ای که اولین سکونتگاه شهر باستانی افس بود، بنا شده است. این قلعه از جمله مکان هایی است که به شدت مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد. در حین بازدید از قلعه، سفری را در دوره های تاریخی آغاز می کنید، خیابان های سنگفرش شده، آب انبار ها، دیوارها و . . . همه ی آنها باقی مانده هایی هستند که شاهد تاریخ بوده اند.

در دیوارهای قلعه سلچوک آثاری از دوره بیزانس (BİZANS)، آیدین اوغول لاری (AYDINOĞULLARI) و عثمانی (OSMANLI) دیده می شود. مسجدی نیز در این قلعه وجود دارد. در مرتفع ترین قسمت، ویرانه های یک کلیسا به چشم می خورد. منظره ی قلعه سلچوک که در موقعیتی مسلط بر شهر قرار دارد ارزش دیدن را دارد. اگر قصد بازدید از قلعه را دارید، دوربین خود را با خود ببرید. عکس های بسیار خوبی خواهید گرفت.

چگونه می توان به قلعه سلچوک رفت؟

برای بازدید قلعه ی سلچوک، ابتدا باید به منطقه ی سلچوک بروید. به این منطقه که در 82 کیلومتری شهر ازمیر قرار دارد، می توانید با قطارهایی که از ایستگاه بسمان (BASMAN) حرکت می کنند یا با اتوبوس هایی که در ایستگاه اتوبوس هستند، بروید.

16- روستای شیرینجه (ŞİRİNCE KÖYÜ)

روستای شیرینجه یکی از شناخته شده ترین مکان های دیدنی در شهر ازمیر است. این دهکده که سالها بازدید کنندگان زیادی داشته است، ذر سال 2012 محبوبیت واقعی خود را به دست آورد. طبق تقویم مایارها (MAYA) اعتقاد بر این است که پس از آخر الزمان تنها جایی که حیات وجود خواهد داشت و امکان زندگی خواهد بود، این روستا است، به همین دلیل از آن تاریخ، هر سال به شمار بازدیدکنندگان این روستا افزوده شده است. دو کلیسای رومی نیز در این روستا وجود دارد.

از آنجایی که خانه ها به گونه ای ساخته شده اند که جلوی دید یکدیگر را نمی گیرند، روستا چهره ی بسیار زیبایی دارد. حال و هوای متفاوت شیرینجه با کوچه های باریک و سنگفرش شده و خانه های سفیدش، میهمانان زیادی را به خود جذب می کند. اگر راهتان به این روستا افتاد، حتما از شراب هایش بخرید.

چگونه به روستای شیرینجه برویم؟

راههای مختلفی برای رسیدن به روستای شیرینجه از ازمیر وجود دارد. می توانید با استفاده از مینی بوس از شهر ازمیر به سمت منطقه سلچوک که 9 کیلومتر با روستای شیرینجه فاصله دارد بروید. سپس از سلچوک با مینی بوس هایی که به روستای شیرینجه می رود، جرکت کنید. د رکنار این می توانید از ازمیر با İZBAN یا قطار به سلچوک بروید و از مرکز سلچوک با مینی بوس به شیرینجه برسید.

17- شهر باستانی پیتانه (PİTANE ANTIK KENTİ)

شهر باستانی پیتانه که بین دو منطقه ی علی آقا (ALİAĞA) و برگاما (BERGAMA) قرار دارد، یکی از مناطقی است که تقریبا در تمامی طول سال بازدید کننده دارد. شهر باستانی پیتانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جذب می کند.

چگونه به شهر باستانی پیتانه برویم؟

برای رسیدن به شهر باستانی پیتانه می توانید از اتوبوس هایی استفاده کنید که از ایستگاه اتوبوس شهر ازمیر به یکی از مناطق علی آقا یا برگاما می روند و از آنجا با اتوبوس هایی که از مراکز هر منطقه حرکت می کنند به شهر باستانی برسید.

18- شهر باستانی علیانویی (ALLİANOİ ANTİK KENTİ)

این شهر باستانی که در برگاما، یکی از نواحی شهر ازمیر واقع شده است، یک گنجینه تاریخی است زیرا برای قرن ها میزبان تمدن های مختلف بوده است. اساسی ترین ویژگی ای که این شهر باستانی را از دوره ی ماقبل تاریخ تا دوره بیزانس همواره مرکزی و پرجنب و جوش نگه داشته بوده است این است که در منطقه ی گرمسیری قرار گرفته است.

چشمگیرترین ویرانه ی شهر باستانی ALLİANOİ، چشمه ی آبگرم سه طبقه است. این چشمه آبگرم موزائیک های بجا مانده ی بسیار با ارزشی دارد. برای بازدید از این شهر باستانی که از سال 2011 در معرض خطر آبرفتگی توسط سد کنار آن قرار دارد، باید کمی عجله کنید.

چگونه می توان به شهر باستانی ALLİANOİ رفت؟

برای رفتن به این شهر باستانی که در منطقه ی برگاما قرار دارد از اتوبوس هایی که در ترمینال شهر ازمیر هستند می توانید استفاده کنید.

19- آبشار نبی لر (NEBİLER ŞELALESİ)

این آبشار که یکی از مکان های دیدنی دیکیلی (DİKİLİ) است و در روستای نبی لر قرار دارد، شهرت بین المللی دارد و به خصوص در ماههای تابستان پذیرای بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی است. عاملی که باعث محبوبیت این آبشار شده است، چشمه های آبگرم اطراف است. بازدیدکنندگان پس از پیاده روی در قلب طبیعت بکر، با شنا در چشمه های آبگرم از استرس کل سال خلاص می شوند.

هزینه ی ورودی آبشار نبی لر چقدر است؟

برای ورود به منطقه ای که آبشار در آن قرار دارد هزینه ی ورودی ماشین های شخصی حدودا 10 لیر است که در صورت هزینه کردن به مبلغ 30 لیر و بالاتر، هزینه ی ورودی به شما باز پس داده می شود.

چگونه می توان به آبشار نبی لر رفت؟

برای رفتن به آبشار نبی لر که در منطقه ی دیکیلیتاش واقع شده است، می توانید از ترمینال شهر ازمیر با استفاده از اتوبوس هایی که راس هر ساعت حرکت می کنند، به آبشار نبی لر بروید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه