منطقه سارییر استانبول و بررسی قیمت ملک در سال 2024 میلادی

منطقه سارییر استانبول

منطقه سارییر استانبول در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد. منطقه سارییر از سمت جنوب به منطقه بشیکتاش و کائیتهانه، از سمت غرب به منطقه ایوب سلطان، از سمت شرق به تنگه بسفر و از سمت شما به دریای سیاه احاطه شده است.

معرفی منطقه سارییر استانبول

منطقه سارییر در مجموع از 38 محله تشکیل شده است. سارییر استانبول از زمان فتح استانبول تابع منطقه بی اوغلو بود که در سال 1930 به صورت رسمی منطقه ای مستقل شد. در سال 2009 میلادی با انحلال شهرداری منطقه باهچه کوی، باهچه کوی به عنوان محله ای به منطقه سارییر افزوده شد. همچنین در سال 2012 میلادی محله های ماسلاک و آیازاغا که در محدوده منطقه شیشلی قرار داشتند به توابع منطقه سارییر اضافه شدند.  سارییر یکی از مناطق شمالی استانبول بوده و دارای ساحل طولانی شهر استانبول می باشد.

نام قدیمی منطقه سارییر سیماس بود. در مورد کلمه ی سارییر و نحوه نام گذاری این منطقه روایت های زیادی وجود دارد. برخی نام این منطقه را برگرفته از سربازان زرد سلطان فاتیح که در این منطقه دفن شده اند می دانند و برخی نیز خرج کردن طلا توسط تاجران مصر در این منطقه را علت نام گذاری سارییر به این منطقه می دانند.

معرفی منطقه سارییر استانبول

منطقه سارییر استانبول یکی از مناطق غنی استانبول از نظر پوشش گیاهی طبیعی است. انتهای شرقی جنگلهای بلگراد در محدوده مرزهای سارییر قرار دارد. علاوه بر این، مابین منطقه های کلیوس، روملی افندی و روملی کاوائی تا حد زیادی پوشیده از جنگل است. منطقه سارییر پلاژهای تمیز و خوبی سمت کلیوس دارد که در فصل تابستان میزبان بسیاری از شهروندان و توریست ها می باشد.

مراکز صنعتی در این منطقه وجود ندارد و برخی از کارخانجاتی که در این منطقه قرار داشتند حذف شدند. وجود رستوران و بارهای بخش ساحلی منطقه سارییر شهروندان و توریست های زیادی را به خود جلب می کند. کنسولگری های کشورهایی مانند چین، آمریکا، ازبکستان، اتریش و عراق در این منطقه قرار دارد.

روملی حصار سارییر

براساس آمار سال 2020 میلادی تعداد جمعیت منطقه سارییر استانبول برابر 335 هزار و 298 نفر می باشد.  اغلب ساکنین این منطقه در مناطقی غیر از سارییر در حال فعالیت می باشند. وجود دریا و جنگل و آب و هوای فوق العاده در این منطقه، باعث شده است که سرمایه گذاران زیادی در این منطقه با خرید ملک سرمایه گذاری کنند.

وضعیت ساخت و ساز و قیمت ملک در سارییر، سال 2024 میلادی

برخی از محله های منطقه سارییر مانند امیرگان و ینی کوی که در خط ساحلی قرار دارند از ارزش ملکی بالایی برخوردار هستند. محله هایی هم در این منطقه وجود دارد که اغلب ساختمان ها به صورت ویلایی هستند و مجتمع های ویلایی زیادی در منطقه وجود دارد ولی قیمتهای این منطقه نسبت به مناطق ساحلی پایین تر می باشد. محله ی زکریاکوی سارییر یکی از این محله ها می باشد.

در بررسی قیمت ملک در سارییر، در حالت کلی میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه ی سارییر در ساختمان های صفر برابر 110 هزار و 195 لیر و میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه ی سارییر با در نظر گرفتن کل ساختمان های منطقه برابر 102 هزار و 721 لیر می باشد. درصد افزایش قیمت ملک (با در نظر گرفتن کل ساختمان ها) نسبت به سال گذشته (2023) در حدود 51.68 درصد می باشد.

نمودار افزایش قیمت ملک در منطقه سارییر

حال با توجه به جدول زیر می توانید میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع ملک در منطقه سارییر استانبول را بررسی نمایید. با توجه به آمار عددی نمایش داده شده در جدول زیر می توان بیان کرد که این منطقه هر سال افزایش چشمگیری در قیمت ملک داشته و خواهد داشت.

درصد افزایش قیمت ملک در سارییر

خرید ملک در منطقه سارییر استانبول

اگر قصد خرید ملک در سارییر استانبول را دارید بهترین منطقه را انتخاب کرده اید. منطقه سارییر با داشتن تمامی تیپ واحدها با منظره های متفاوت تمامی سرمایه گذاران ملکی را به خود جلب می کند. وجود واحدهای ویلایی، رزیدانس ها و مجتمع های لوکس در این منطقه باعث شده است سلیقه های تمامی افراد در این منطقه موجود باشد. از بهترین پروژه های آماده ی تحویل این منطقه می توان به اسکای لند، ماسلاک 42، نورول لایف و ماسلاک 1453 اشاره کرد. همچنین پروژه هایی با سازنده ی معتبر در این منطقه در حال ساخت می باشند که این پروژه ها را نیز ما به شما پیشنهاد میکنیم از جمله ی این پروژه ها می توان به پروژه رامس بیاند، ماسلاک کورو، اینوست وادی و ساکلی وادی اشاره کرد.

شما می توانید با رزرو وقت قبلی با مشاوران ملکی شرکت الومیگرنت در ارتباط باشید. مشاوران ما با ارائه فایلهای دست دوم مسکونی و ویلایی و همچنین با معرفی بهترین پروژها، شما را در امر خرید ملک در ترکیه یاری خواهند کرد.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه