خیابان بغداد استانبول و بررسی قیمت ملک در جاده بغداد

خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد استانبول در منطقهٔ کادیکوی واقع شده است. کادیکوی یکی از محله‌های معتبر و تاریخی استانبول در بخش آسیایی استانبول است و خیابان بغداد از جمله معابر مهم این منطقه است. این منطقه با معماری تاریخی و جاذبه‌های گردشگری معروف است. خیابان بغداد استانبول دارای خیابان‌ها و کوچه‌هایی با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و امکانات تجاری و تفریحی مختلف است. این منطقه یکی از مناطق مورد علاقهٔ مردم و گردشگران برای پیاده‌روی، خرید و تجربه‌ی فرهنگ و معماری تاریخی شهر استانبول است.

معرفی خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد استانبول که به اصطلاح در میان شهروندان ترک “جاده” گفته می شود در بخش آسیایی استانبول در منطقه کادیکوی قرار دارد. این خیابان از محله ی Kızıltoprak کادیکوی شروع شده و تا محله ی Cevizli منطقه مال تپه ادامه دارد.

شاید بسیاری از گردشگران به خیابان استقلال در بخش اروپایی برای خرید مراجعه کنند و آشنایی کافی با خیابان بغداد نداشته باشند اما، باید بدانید که این خیابان نیز، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید در این شهر محسوب می‌شود. زیبایی و جذابیت این منطقه ارزش آن را دارد که از بخش اروپایی استانبول به قسمت آسیایی آن سفر کنید. سوار کشتی شدن و دیدن صحنه‌های جذاب کنار اسکله، شادابی و نشاط در خیابان بغداد و شور و شوق مردم برای خرید، پویایی و امید را به مسافران هدیه می‌دهد.

خیابان بغداد از شرق و غرب به دو منطقه مشهور استانبول، یعنی کادیکوی و مال تپه منتهی می‌شود. این خیابان یک طرفه می‌باشد و با چنار‌های سر به فلک کشیده فضایی بسیار دلنشین برای قدم زدن و خرید به وجود آورده است. همان‌طور که در بالا به آن اشاره داشتیم سر تا سر این خیابان پر از مراکز خرید بزرگ و مدرن می‌باشد.

علاوه بر این رستوران‌های بسیار لوکس و سطح بالا، کافه‌ها، نمایشگاه‌های لوکس فروش اتومبیل و بانک‌های مختلف، این خیابان را به یکی از خیابان‌های لوکس و پر‌تردد شهر استانبول تبدیل کرده است. خیابان بغداد استانبول به اعتقاد بسیاری یک مرکز خرید بزرگ و روباز است.

قبل از جنگ جهانی اول این خیابان به صورت سنگ فرش تزئین شده بود که بعد از جنگ برای راحت تر حرکت کردن وسایل حمل و نقل عمومی سنگ فرشها جای خود را به آسفالت دادند. خیابان بغداد استانبول یکی از خیابان‌های مشهور و مهم این شهر است و بسیاری از جشن‌ها و رویداد‌های اجتماعی در همین خیابان برگزار می‌شود. در روز جمهوری ترکیه که هر سال در 29 اکتبر برگزار می‌شود راهپیمایی با شکوهی در امتداد این خیابان برپا می شود.

جاده بغداد استانبول

تاریخچه خیابان بغداد استانبول

جاده بغداد استانبول دارای قدمت ۴۰۰ ساله و با طول حدود ۱۴ کیلومتر طول در موازات و کنار دریایی مرمره قرار دارد. این خیابان در دوران امپراتوری عثمانی و حتی قبل از فتح استانبول، جاده ای بود که امپراتوری بیزانس را به آناتولی متصل می کرد و کاروان ها و ارتش ها از این خیابان تردد می کردند. بعد از فتح استانبول توسط امپراتوری عثمانی این جاده یکی از مهمترین جاده های این امپراتوری نیز محسوب می شد.

نام خیابان بغداد استانبول با دوران امپراتوری مراد چهارم مصادف می شود. برای فتح بغداد عراق، ارتش هایی آماده شده بود که این ارتش از این خیابان به سمت بغداد عراق حرکت کرده بود و از آن زمان نام این خیابان بغداد نام گذاری شد. البته در آن زمان محدوده ی خیابان بغداد با محدوده ی امروزی متفاوت بود.

در زمان سلطنت عبدل حمید دوم، سران دولت و پاشاها و بازرگانان ثروتمندی که می خواستند در نزدیکی کاخ سلطان سکونت کنند در منطقه کادیکوی استانبول زمین هایی خریداری کردند و عمارتهایی را در این منطقه و خیابان بنا کردند. از آن روز این منطقه به عنوان سکونت ثروتمندان شناخته شده است.

وضعیت ساخت و ساز و قیمت ملک در خیابان بغداد استانبول، 2023 میلادی

جاده بغداد استانبول یکی از مناطقی می باشد که بسیار مورد توجه شهروندان ترک قرار دارد، از این رو ارزش منطقه بسیار بالا بوده و سال به سال رشد چشمگیری در ملک های این ناحیه وجود دارد. ساختمان های خیابان بغداد استانبول اکثرا به صورت ساختمان های شخصی ساز و رزیدانس های کم واحد می باشند. پروژه های لوکس زیادی در این منطقه وجود دارد که می توان به پروژه ی فور ویندز که تنها پروژه ی مرتفع منطقه می باشد، اشاره کرد.

قیمت هر مترمربع ملک در خیابان بغداد استانبول با در نظر گرفتن تمامی ساختمان ها (صفر تا چندین ساله) برابر 90 هزار لیر می باشد. ارزش ملک نسبت به سال 2022 به میزان 57.85 درصد و نسبت به سال 2021 میلادی برابر 319.57 درصد افزایش یافته است.

قیمت ملک در خیابان بغداد استانبول

خرید ملک در خیابان بغداد استانبول

اگر قصد خرید ملک در این منطقه ی بی نظیر استانبول را دارید، می توانید با مشاوران متخصص و با تجربه ی ملکی شرکت الومیگرنت در ارتباط باشید. شرکت الومیگرنت با معرفی بهترین فایلهای دست دوم و پروژه های لوکس و معتبر، انتخاب شما را برای سرمایه گذاری بهتر راحتتر خواهد کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در ترکیه و هماهنگی برای بازدید از واحدهای فروشی با ما تماس بگیرید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه