مکان های گردشگری استانبول

مکان های گردشگری استانبول

از شهر های مهم کشور ترکیه میتوانیم به شهر استانبول ، آنکارا ، آنتالیا، ازمیر و قونیه اشاره کنیم. قصد داریم مکان های گردشگری استانبول را به شما معرفی کنیم .

مکان های گردشگری استانبول

استانبول یکی از معروف ترین و پر بازدید ترین شهر های ترکیه است که در ناحیه مرمره قرار دارد . تنگه بسفر استانبول را به دو قسمت تقسیم کرده است ، یعنی نیمی از ان در ناحیه اروپایی و نیمی دیگر در ناحیه اسیایی می باشد .

مناطق تاریخی استانبول شامل گروهی از مکان هاست که در محله فاتح قرار گرفته اند . این گروه شامل ، قصر توپ قاپی ، مسجد ایاصوفیه ، مسجد سلطان احمد ، مسجد زیرک، مسجد سلیمانیه و دیوار های قسطنطنیه است . اگر در سفر به استانبول قصد بازدید از این امکان را دارید سعی کنید هتلی نزدیک به محله فاتح انتخاب کنید .

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه در سال های بین ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ ، به دستور سلطان سلیمان ساخته شد . این مسجد دارای چهار منار و ترکیبی از معماری اسلامی و بیزانسی است . بخش های مختلف مسجد شامل کتابخانه ، مدرسه ، کاروانسرا ، حمام ، اشپزخانه و بیمارستان است . این مسجد دومین مسجد بزرگ شهر است .

منطقه سلطان احمد

منطقه سلطان احمد

این منطقه ، قدیمی ترین و گردش پذیر ترین منطقه استانبول در ترکیه می باشد . که جاذبه های فراوانی چون کاخ توپ قاپی ، مسجد کبود ، هیپودروم ، موزه های هنری ، مسجد ایا صوفیه ، بازار اراستا ، حمام ترکی و بسیاری دیگر را در خود جای داده است .

موزه ایاصوفیه

موزه ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه که زمانی کلیسای مسیحیت شرق به شمار می رفت ، پس از فتح استانبول به دست محمد دوم ، از کلیسا به مسجد تبدیل شد . کلیسای ایاصوفیه به دستور ژوستین یکم در سال ۵۳۲ ساخته شد و پس از تبدیل شدن به مسجد ، تغییرات بسیازی از جمله نقاشی ، نوشته ها و قران های روی دیوار و غیره به ان اضافه شد .

تنگه بسفر

تنگه بسفر

تنگه بسفر در استانبول ، دارای سواحل بسیار زیبایی است . که اطراف ان پر است از مکان های تاریخی ، قلعه ها ، خانه های بزرگ چوبی ، هتل ها و رستوران ، مناطق دیدنی این تنگه شامل منطقه انادولو کاوایی ، ارنا ووت کوی ، ببک ، قصر بیگلربیگی ، امیرگان ، قلعه اروپا ، موزه صاقب صابانچی ، منطقه ساریز و دیگر مکانهای تاریخی در انجا وجود دارد .

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه