منطقه شیشلی استانبول و بررسی قیمت ملک در سال 2024 میلادی

منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی استانبول را می توان قلب شهر استانبول نامید. این منطقه در مرکزی ترین نقطه شهر قرار داشته و نقطه ی متصل کننده ی تمامی نقاط شهر به همدیگر است. وجود اصلی ترین خطوط حمل و نقل عمومی در این منطقه این منطقه را به سر شاخه ی اتصال نقاط شهر به همدیگر کرده است.

معرفی منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی استانبول در بخش اروپایی شهر قرار دارد. این منطقه شامل 25 محله می باشد که از سمت شرق با منطقه بشیکتاش، از سمت شمال و غرب با منطقه کائیتهانه و از سمت جنوب با منطقه بی اوغلو همسایه می باشد.

منطقه شیشلی (Şişli) دارای ساحل نمی باشد و شامل آثار تاریخی، مراکز تجاری مدرن و مراکز فرهنگی و هنری می باشد. منطقه شیشلی در سال 1954 تبدیل به منطقه شد در آن زمان مناطق کائیتهانه و برخی از محله های سارییر نیز جزء منطقه شیشلی به حساب می آمدند که بعدها از منطقه شیشلی استانبول جدا و مستقل شدند. 

طبق گزارش سال 2022 وزارت صنعت و فناوری جمهوری ترکیه، منطقه شیشلی استانبول اولین منطقه توسعه یافته در کشور ترکیه می باشد.

برخی نام منطقه شیشلی استانبول را برگرفته از عمارت شیشچیلرین میدانند که متعلق به خانواده ای بود که به کار سیخ کشی می پرداختند. برخی دیگر نیز نام شیشلی را به دلیل توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن این منطقه در مرتفع ترین بخش فلات بی اوغلو می دانند.

معرفی منطقه شیشلی استانبول

وضعیت ساخت و ساز و قیمت آپارتمان در شیشلی، سال 2024 میلادی

با توجه به مرکزی بودن و علارغم شلوغی بیش از حد منطقه، منطقه شیشلی استانبول خواهان زیادی برای زندگی دارد. دسترسی عالی به تمام نقاط شهر و امکانات زیاد در این منطقه، همچنین اصیل بودن برخی از محله های منطقه شیشلی، این منطقه را همچنان جزء مناطق پرجمعیت معرفی می کند. 

نوسازی در منطقه شیشلی استانبول روز به روز در حال افزایش می باشد به طوریکه ساختمان های کهنه و چندین ساله جای خود را به ساختمان های نو و شیک می دهند. بر این اساس رشد ارزش ملکی در این منطقه به میزان قابل قبولی می باشد. 

در بررسی قیمت آپارتمان منطقه شیشلی به طور میانگین می توان قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه شیشلی را در ساختمان های صفر برابر 81 هزار و 644 لیر و میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در این منطقه با در نظر گرفتن کل ساختمانهای منطقه برابر 53 هزار و 888 لیر بیان کرد. میزان رشد قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه شیشلی نسبت به سال گذشته (سال 2023 میلادی) با در نظر گرفتن تمامی ساختمان های منطقه برابر 36.52 درصد می باشد.

نمودار افزایش قیمت ملک در منطقه شیشلی

با استفاده از جدول زیر می توانید میزان افزایش قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه شیشلی را نسبت به سالهای قبل بررسی نمایید. قیمت هر مترمربع آپارتمان برای ساختمان های صفر و کل ساختمان های منطقه به صورت تفکیک شده آورده شده است.

درصد افزایش قیمت ملک در شیشلی

قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله های منطقه شیشلی استانبول در جدول زیر آورده شده است. اطلاعات موجود در جدول زیر در ماه می سال 2024 میلادی جمع آوری شده است. براساس جدول زیر گران قیمت ترین محله های منطقه شیشلی محله های جمهوریت و مرکز می باشد. 

قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله های منطقه شیشلی استانبول

خرید ملک در منطقه شیشلی استانبول

منطقه شیشلی با توجه به دسترسی عالی که دارد و همچنین با توجه به نزدیکی به مناطق تکسیم و فاتیح که مناطق توریستی شهر استانبول به شمار می آیند، بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد. درآمد حاصل از اجاره در این منطقه نسبت به مناطق دیگر استانبول بالا می باشد.

به دلیل اینکه منطقه شیشلی در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد نیز نزدیک ترین منطقه به بخش آسیایی استانبول نیز بشمار می آید. 

در این منطقه پروژه های لوکس و بزرگی ساخته شده اند و همچنان نیز خیلی از شرکتهای سازنده ی معتبر در حال ساخت پروژه های متنوع و لوکسی در این منطقه می باشند. از پروژه های لوکس آماده ی این منطقه می توان به پروژه سینپاش کوئین، روتانا بومونتی و لوتوس نیشانتاشی اشاره کرد. 

خرید آپارتمان در منطقه شیشلی استانبول

برخی از پروژه های در حال ساخت در این منطقه وجود دارد که هم برای سرمایه گذاری و هم برای زندگی بی نظیر می باشند. از جمله ی این پروژه ها می توان به پروژه لوکس و بی نظیر نیشانتاشی کورو اشاره کرد. این پروژه دارای کانسپت بسیار متفاوت نسبت به بقیه پروژه های استانبول می باشد.

اگر شما قصد خرید ملک در ترکیه و شهر زیبای استانبول را دارید می توانید با مشاوران شرکت الومیگرنت با هماهنگی وقت قبلی در تماس باشید و از راهنمایی و مشاوره رایگان شرکت الومیگرنت بهره مند شوید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه