واحد پول ترکیه

واحد پول ترکیه

واحد پول ترکیه لیر می‌باشد. از سال ۲۰۰۴ به دلیل تورم شش صفر از لیر ترکیه کم شد. کروش نام زیر واحد لیره ترک است. اگر برای سفر به ترکیه آماده می‌شوید و قصد خرید لیر ترکیه و اطلاعات در خصوص قیمت لیر ترکیه هستید تا پایان با ما همراه باشید تا با واحد پولی ترکیه آشنا شوید، تا بتوانید هنگام خرید، گردش و تفریح و در رستوران‌ها با خیال راحت غذا سفارش دهید و با ارز رایج کشور ترکیه هزینه آن را پرداخت کنید.

لیر ترکیه را می‌توانید به راحتی و با مراجعه به صرافی‌های معتبر تهیه کنید. در سال‌های اخیر میزان لیر در بازار کاهش یافته و گردشگران ترکیه، ارزهایی مانند دلار، یورو و پوند می‌برند و در صرافی‌های موجود در ترکیه آنها را به لیر تبدیل می‌کنند.

یکای پول کشور ترکیه و همچنین جمهوری قبرس شمالی لیره ترک با کد ایزو ۴۲۱۷ و کد الفبایی TRY می‌باشد. اجزای این واحد قروش می‌باشد. چاپ پول در ترکیه بر عهده بانک مرکزی ترکیه است.(هر لیر برابر ۱۰۰ قروش است)

لیره برای اولین بار به دستور عبدالمجید یکم و در سال ۱۸۴۳ با نام لیره عثمانی زده شد. به سکه‌های عثمانی لیره زرد گفته می‌شد. واحد پول ترکیه صفر‌های زیادی داشت که به صورت یک میلیون لیر و صد میلیون لیر خوانده می‌شود، اما در سال ۲۰۰۴ این شش صفر حذف شد و در سال ۲۰۰۵ یک صفر دیگر خود را از دست داد و از آن به بعد به آن لیره ترک جدید و یا YTL گفته شد.

در واقع یک میلیون لیر قدیم امروزه همان یک لیر می‌باشد و هنوز هم برخی زبانشان به بیان آن عادت نکرده است. بر روی اسکناس‌های لیره تاکنون تصویر دیگری جز آتاتورک و عصمت اینونو نقش بسته است.

نرخ لیر (واحد پول ترکیه)

تبدیل ارز برای گردشگران تور ترکیه در این کشور در بانک و با دریافت کمیسیون انجام می‌شود. چک‌های مسافرتی فقط در بانک‌ها و با نشان دادن پاسپورت مبادله می‌شود. البته در این کشور برخی از مبادلات با دلار و یورو نیز امکان پذیر می‌باشد. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید می‌توانید برای راحتی خود در سفر از استانبول کارت این شهر استفاده کنید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه