معرفی شهر آنکارا

شهر آنکارا

شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه می باشد ، که در خود ساختمان های مدرن ، نهاد های دولتی و شرکت های تجاری بزرگ جای داده است . شهر ترکیه از نظر دیگر اصلی ترین راه برای حمل و نقل ترکیه به شمار می اید . که دقیقا در مرکز کشور و فلات آناتولی واقع شده است و راه را برای مسافران و گردشگران به سایر مناطق مهم ترکیه هموار و راحت می کند . شهر آنکارا بعد از استانبول ، بزرگترین و جذاب ترین شهر ترکیه به شمار می اید .

آشنایی با شهر آنکارا

تاریخچه شهر آنکارا

شهر انکارا سرنوشت پرفراز و نشیبی را گذرانده است و بارها توسط سلسله های گوناگون مورد حمله و فتح قرار گرفته است و خوب است که بدانید از مهم ترین مردمان و سلسله هایی که نقش پر رنگی در تاریخ شهر انکار داشتند ، میتوانیم به رومیان ، ایرانیان ، سلجوقیان ، عثمانیان اشاره کرد .

اشنایی با شهر آنکارا

انکارا که در قدیم انقره نامیده می شد ، پایتخت و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه می باشد . همچنین این شهر مرکز سیاسی استان انکارا نیز می باشد . انکارا جزو شهر های جدید و مدرنی است که طبق امار سال ۲۰۰۵ دارای 4,319,167 نفر جمعیت است ، از مراکز گردشگری انکارا میتوان به ارامگاه اتاتورک و برج گردان خرید اتاکوله اشاره نمود .

همچنین شهر انکارا پایتخت ترکیه در مرکز اناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع اناتولی در ارتفاع ۸۵۰ متری واقع شده است . این شهر ، استپی حاصلخیز که بیشتر از گندم می باشد . این شهر از شمال با استان چانکیری و بلو ، از غرب با اسکی شهیر و از شرق با استان شهیر هم مرز است .

این شهر از سال ۱۹۲۳ میلادی به عنوان پایتخت ترکیه انتخاب شده و پیش از ان شهر استانبول پایتخت ترکیه بود که با سقوط عثمانی این عنوان را از دست داد .

انکارا از نظر صنعتی و تجاری نیز نقش مهمی در پیشرفت کشور ترکیه دارد . در قدیم این شهر با داشتن محصولاتی مانند ، انگور ، عسل ، گلابی و غیره مورد توجه بوده . اما امروزه این انتالیا است که پایگاه کشاورزی ترکیه شناخته شده و تمرکز کاشت و برداشت این محصولات دیگر در انکارا قرار ندارد .

علاوه بر این شهر انکارا یکی از خشک ترین مناطق ترکیه است و حالا به دلیل ساخت و ساز های بسیاری که در انجام شده ، زمین ها اغلب به مجتمع های تجاری و مسکونی تبدیل شده است و جالب است که بدانید انکارا شهر شلوغ و پر سر و صدایی به حساب می اید .

بیشتر افرادی که وارد ترکیه می شوند ، با اهداف تجاری و کسب کار به این شهر سفر میکنند . چون اغلب وزارتخانه ها ، شرکت های دفاعی و نظامی ، سازمان هوا فضا ، کارخانه ها و ادارات دولتی و خصوصی همه در این شهر هستند .

مهم است که بدانید که رشد اقتصادی این شهر بیشتر در زمینه های صنعت ، بانکداری ، حمل و نقل ، ارتباطات و گردشگری بوده است به طوری که این رشد اقتصادی در اقتصاد این کشور تاثیر فوق العادی دارد .

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه