منطقه بیکوز استانبول و بررسی قیمت ملک در سال 2024 میلادی

منطقه بیکوز استانبول

منطقه بیکوز استانبول یک منطقه با ترکیب آبی دریا و جنگل سبز بوده و قدمت آن به سال 700 میلادی می رسد. منطقه شامل 45 محله می باشد که از این محله ها 15 محله دارای ساحل می باشند. بیکوز و اطراف آن پوشیده از پوشش جنگلهای طبیعی است که عمدتاً از درختان شاه بلوط، بلوط، ممرز، نمدار، راش، توسکا و فندق تشکیل شده است.

معرفی منطقه بیکوز استانبول

بیکوز استانبول در بخش آسیایی و در شمال استانبول و همچنین در نزدیکی پل فاتیح سلطام مهمت می باشد. نام قدیمی منطقه بیکوز استانبول آمیکوس نام داشت. ایرانیان در منطقه بیکوز اقامت شصت ساله دارند. بعد از ایرانیان این منطقه به تصرف اعراب قرار گرفت. پس از اعراب این منطقه توسط بیزانس تصرف شد که در حدود هفتصد سال در این منطقه اقامت داشتند تا که در سال 1402، منطقه توسط دولت عثمانی فتح شد و نام آن را به از آمیکوس به منطقه بیکوز تغییر دادند.

بیکوز آسیایی

منطقه بیکوز از سمت جنوب هم مرز با مناطق اسکودار، عمرانیه و چمکه کوی بوده و از سمت شرق با منطقه شیله هم مرز می باشند. از سمت شمال این منطقه با دریای سیاه و از سمت غرب با تنگه بسفر هم مرز می باشد. از آثار تاریخی منطقه بیکوز می توان به چشمه کایماک دوندوران، چشمه آقا اسحاق، قصر خدیو، مسجد اسکندر پاشا، قصر کوچوک سو، فانوس دریایی آناتولی اشاره کرد.

براساس آمار سال 2022 میلادی تعداد جمعیت منطقه بیکوز برابر 247 هزار و 875 نفر می باشد. براساس آمار تعداد جمعیت منطقه نسبت به سال 2021 میلادی کاهش جمعیت داشته است.

وضعیت ساخت و ساز و قیمت ملک در بیکوز، سال 2024 میلادی

در چند سال اخیر سال و ساز در این منطقه بیشتر شده و اکثر پروژه های ساخته شده به صورت ویلایی و یا مجتمع های کم ارتفاع می باشند. با توجه به سطح فرهنگ بالای این منطقه درخواست های خرید ملک در این منطقه بیشتر می باشد. براساس آمار تهیه شده در حالت کلی میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه ی بیکوز در ساختمان های صفر برابر 119 هزار و 403 لیر و میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه ی بیکوز با در نظر گرفتن کل ساختمان های منطقه برابر 71 هزار لیر می باشد. درصد افزایش قیمت ملک (با در نظر گرفتن کل ساختمان ها) نسبت به سال گذشته (2023 میلادی) در حدود 78.94 درصد می باشد.

نمودار افزایش قیمت ملک در منطقه بیکوز

با توجه به جدول زیر می توان میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع ملک در منطقه بیکوز استانبول را بررسی نمود. با توجه به آمار جدول زیر ارزش ملک در طی سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

درصد افزایش قیمت ملک در بیکوز

خرید ملک در منطقه بیکوز

منطقه بیکوز دارای طبیعت زیبا و سرسبزی می باشد و همچنین با وجود نزدیکی به مرکز شهر آرامش خاصی در این منطقه وجود دارد. به همین دلیل منطقه بیکوز یکی از انتخابهای مردم استانبول برای زندگی می باشد. تیپ واحدهای این منطقه اکثرا به صورت ویلایی می باشد. البته رزیدانس های بسیار عالی نیز در دل جنگلهای بیکوز ساخته شده اند که زیبایی خاصی به منطقه داده اند. رزیدانس های آجار ورده و آجار بلو یکی از این رزیدانس های لوکس منطقه ی بیکوز می باشد که برای مشتریان عزیز توصیه می شود. آفرهای ویژه ای از پروژه ها توسط شرکت الومیگرنت برای مشتریانی که قصد زندگی و سرمایه گذاری در منطقه بیکوز دارند قابل ارائه می باشد.

یکی از بهترین شهرک های ویلایی منطقه بیکوز منطقه آجار کنت نام دارد که این شهرک انتخاب اکثر سلبریتی ها و ورزشکاران بوده است. ویلاهای منطقه ی بیکوز مانند ویلاهای مناطق سارییر و بشیکتاش از ارزش بالایی برخوردار می باشند. همانند مناطق دیگر وجود منظره دریا و منظره تنگه ی بسفر امتیاز ویژه ای برای ویلا و یا واحد های مسکونی به شمار می آید.

اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری و زندگی در این منطقه ی سرسبز و زیبا را داشتید می توانید با کارشناسان شرکت الومیگرنت در ارتباط بوده و از مشاوره رایگان کارشناسان بهره مند شوید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه