شماره مالیاتی در کشور ترکیه و نحوه اخذ آن

شماره مالیاتی

از مهمترین موارد ضروری دریافت شماره مالیاتی در کشور ترکیه این است که اتباع خارجی برای انجام کارهایی مثل خرید ماشین، افتتاح حساب بانکی، خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک و حتی در انجام کارهای نوتری و وکالت دادن در نوتر، نیاز به دریافت شماره مالیاتی دارند.

دریافت این شماره ی ده رقمی به راحتی از طریق سایت اداره ی مالیاتی کشور ترکیه ممکن است. زمانی اتباع خارجی میتوانند نسبت به دریافت این شماره مالیاتی اقدام کنند که در خاک کشور ترکیه حضور داشته باشند.

همچنین باید در نظر بگیرید که قبل از دریافت کد مالیاتی به اطلاعاتی از قبیل آدرس و شماره ی تلفن (خط ترکیه) جهت وارد کردن در سیستم نیاز دارید.

شماره مالیاتی یا همان Vergi numarasi یک کد ده رقمی می باشد که در تمامی امور اداری و مالی از آن استفاده می شود و هر شخصی شماره مالیاتی مخصوص به خود را دارد. علاوه بر اشخاص، شرکتهای ثبت شده در ترکیه نیز Vergi numarasi دریافت میکنند. در این مقاله نحوه ی اخذ Vergi numarasi در کشور ترکیه را به صورت مرحله به مرحله بیان میکنیم.

نحوه دریافت شماره مالیاتی از طریق سایت اداره مالیات

دریافت Vergi numarasi از طریق سایت اداره مالیاتی به آدرس https://ivd.gib.gov.tr انجام میگیرد. بعد از ورود به سایت اداره ی مالیاتی در صفحه ی اصلی اگر برای اولیت بار نسبت به اخذ این شماره اقدام میکنید در بخش Yabancılar İçin Potansiyel Vergi Kimlik Numarası وارد قسمت Application می شوید.

شماره مالیاتی

در صفحه ی باز شده اطلاعات شخصی خود از قبیل نام، نام خانوادگی، جنسیت، نام مادر، نام پدر، تاریخ تولد (به میلادی)، محل تولد، ملیت، شماره تلفن (خط ترکیه)، آدرس محل سکونت، شماره پاسپورت، تاریخ صدور پاسپورت، تاریخ انقضای پاسپورت را وارد میکنید.

شماره مالیاتی 1

سپس با زدن دکمه ی ok برگه مالیاتی شما در صفحه ظاهر می شود که می توانید فایل پی دی اف تولید شده را دانلود و از آن پرینت تهیه کنید.

بازیابی شماره مالیاتی

درصورتی که قبلا نسبت به دریافت کد مالیاتی اقدام کرده اید و فایل آن را گم کرده اید میتوانید از همین سایت و از بخش Yabancılar İçin Potansiyel Vergi Kimlik Numarası وارد قسمت Confirmation شده و با وارد کردن شماره ی پاسپورت و ملیت و تاریخ تولد ( به صورت میلادی ) نسبت به دریافت فایل پی دی اف اقدام نمایید. فقط در این بخش برای انتخاب ملیت ایرانی گزینه ی Persia را از بخش ملیت ها جستجو کنید.

شماره مالیاتی 2

لازم به ذکر است در صورت هرگونه مشکل در سایت اداره ی مالیاتی شما می توانید نسبت به مراجعه حضوری به اداره ی مالیاتی برای اخذ شماره ی مالیاتی اقدام نمایید.

با این حال مشاورین بخش مهاجرت و اقامت شرکت الومیگرنت در صورت نیاز کنار شما عزیزان در انجام امور اداری و ارائه خدمات بهتر خواهند بود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه