منطقه باکرکوی استانبول و بررسی قیمت ملک در سال 2024 میلادی

منطقه باکرکوی استانبول

منطقه باکرکوی استانبول یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین منطقه های شهر استانبول می باشد که قدمت آن به امپراتوری روم می رسد. ساحل باکرکوی زیبایی فوق العاده ای دارد و از این رو پروژه های لوکس زیادی در خط ساحلی دریای مرمره این منطقه ساخته شده است. منطقه باکرکوی دارای 15 محله بوده که از این 15 محله، 9 محله دارای ساحل دریای مرمره می باشند.

معرفی منطقه باکرکوی استانبول

منطقه باکرکوی استانبول که نام قدیمی آن ماکریکوی نام داشت در بخش اروپایی شهر زیبای استانبول قرار دارد. این منطقه در سال 1926 میلادی تاسیس شد و در سال 1992 به وسعتی که هم اکنون دارد، رسید. منطقه باکرکوی استانبول با مناطق کوچوک چکمجه، باهچلی اولر، گونگورن و زیتون بورنو هم مرز می باشد. در اواخر دوره بیزانس، باکرکوی امروزی در برخی منابع ماکرو هوری به معنای دهکده طولانی و در برخی منابع ماکریکوی به معنای روستای دور نامیده می شد. نام ماکریکوی که در دوره عثمانی نیز استفاده میشد، بعد از اعلام جمهوریت کشور ترکیه و در سال 1925 نام این منطقه به نام ترکی باکرکوی تغییر نام داد. براساس طرح دولت در این دوران نام اکثر مناطق به نامهای ترکی تغییر یافتند.

منطقه باکرکوی

منطقه های زیتون بورنو، باهچلی اولر، کوچوک چکمجه، آوجیلار، اسنلر و باهچلی اولر جزء محله های باکرکوی بودند که بعدا جدا شده و هر کدام دارای شهرداری های مستقلی شدند. براساس آخرین آمار که مربوط به سال 2022 می باشد تعداد جمعیت این منطقه برابر 226 هزار و 685 نفر می باشد.

در طول سالهای 1950 – 1960 از طرف بانک Türkiye Emlak Kredi  (Türkiye Emlak Katılım Bankası امروزی) اولین شهرک مسکونی انبوه ترکیه بنام آتاکوی ساخته شد که به عنوان سکونتگاه، پلاژ و محل توریستی مورد بهره برداری قرار گرفت. فرودگاه آتاتورک که سالها از مهمترین فرودگاههای شهر استانبول به شمار میرفت در منطقه باکرکوی استانبول قرار دارد.

اقتصاد منطقه باکرکوی استانبول

منطقه باکرکوی استانبول یکی از مناطق ارگانیک شهر استانبول بوده و اقتصاد این منطقه بر پایه ی صنعت و تجارت می باشد. در سالهای اخیر این منطقه توسعه ی چشمگیری در زمینه ی تجاری داشته بطوریکه مراکز خرید لوکس متعددی در این منطقه ساخته شده است.

اولین تاسیسات صنعتی منطقه باروتخانه بود که در سال 1768 تاسیس شد. همچنین کارخانه ی پارچه سازی در نیمه ی دوم قرن قرن 19 ام شروع به تولید کرد.

مراکز خریدهایی مانند Galleria ،Atrium AVM ،Town Center ،Capacity و Marmara Forum در منطقه باکرکوی زندگی تجاری شهر استانبول را زنده نگه داشته است. مجموعا در حدود 11 مرکز خرید در منطقه باکرکوی وجود دارد. بازار زیرزمینی باکرکوی که در سال 1989 توسط شهرداری منطقه باکرکوی شروع به ساخت و در سال 1991 به بهره برداری رسید، در مجموع دارای 101 مغازه می باشد که این بازار همچنان یکی از عناصر کمک کننده به اقتصاد منطقه بشمار می آید.

وضعیت ساخت و ساز و قیمت ملک در باکرکوی، سال 2024 میلادی

در طی سالهای اخیر از نظر ساخت و ساز پروژه های مسکونی، منطقه ی باکرکوی پیشرفت خیلی خوبی داشته است. به طوریکه در این سالهای اخیر چندین پروژه ی لوکس معتبر همچون نیواک فلوریا، سی پرل و . . . ساخته شده و یا در حال ساخت می باشند. بدلیل آب و هوای مطلوب منطقه و دسترسی های عالی منطقه به مرکز شهر و وجود ساحل زیبا در این منطقه خواهان زیادی جهت زندگی در این منطقه وجود دارد.

در بررسی قیمت آپارتمان در منطقه باکرکوی، در حالت کلی میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه باکرکوی در ساختمان های صفر برابر 103 هزار و 448 لیر و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه باکرکوی با در نظر گرفتن کل ساختمان های منطقه برابر 75 هزار لیر می باشد. درصد افزایش قیمت آپارتمان (با در نظر گرفتن کل ساختمان ها) نسبت به سال گذشته (2023) در حدود 39.55 درصد می باشد.

نمودار افزایش قیمت ملک در منطقه باکرکوی

با توجه به جدول زیر می توان میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه باکرکوی استانبول را بررسی نمود. با توجه به آمار جدول زیر ارزش آپارتمان در طی سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

درصد افزایش قیمت ملک در باکرکوی

قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله های منطقه باکرکوی در جدول زیر آورده شده است. اطلاعات موجود در جدول در ماه مارس سال 2024 جمع آوری شده است.

براساس جدول زیر محله های یشیل یورت و یشیل کوی از محله های با ارزش منطقه باکرکوی بشمار می آیند. این محله ها برای سرمایه گذاری و زندگی مناسب می باشند.

قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله های باکرکوی

خرید ملک در منطقه باکرکوی استانبول

وجود خطوط مترو، مارمارای و متروبوس در این منطقه، دسترسی ها به تمامی نقاط استانبول را بسیار راحت تر کرده و این قضیه که یکی از مهمترین ملاک های زندگی در استانبول می باشد، ارزش منطقه را بسیار بالا برده است. همچنین فرهنگ ساکنین این منطقه نیز یکی از امتیازات مهم منطقه بشمار می آید.

سرمایه گذاری در این منطقه ی زیبا علی الخصوص در پروژه هایی که در حال ساخت می باشند توصیه می شود. بدلیل روند روبه رشد منطقه طبیعتا سرمایه گذاری ملکی در این منطقه سود بسیار بالایی خواهد داشت. پروژه نیواک فلوریای باکرکوی که توسط شرکت بزرگ LC Waikiki در مرغوب ترین نقطه ی فلوریای باکرکوی ساخته می شود یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری به شمار می آید.

اگر قصد خرید ملک در شهر زیبای استانبول و در منطقه باکرکوی داشته باشید می توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان متخصص و مجرب شرکت الومیگرنت بهترین خرید و سرمایه گذاری را در کشور ترکیه داشته باشید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه