منطقه کائیتهانه استانبول و بررسی قیمت ملک در سال 2024 میلادی

منطقه کائیتهانه استانبول

منطقه کائیتهانه استانبول در بخش اروپایی استانبول قرار داشته و از سمت شمال به منطقه سارییر، از سمت شمال شرقی به منطقه بشیکتاش، از سمت شرق و جنوب به منطقه شیشلی، از سمت جنوب غربی به منطقه بی اوغلو و از سمت غرب به منطقه ایوب سلطان احاطه شده است. این منطقه در قسمت دره ی کائیتهانه دارای خط ساحلی کوتاهی به شاخ طلایی می باشد.

معرفی منطقه کائیتهانه استانبول

در دوره بیزانس نام منطقه کائیتهانه، باربیسوس بود. گفته می شود که در زمان فتح استانبول در منطقه کائیتهانه، کارخانه کاغذسازی وجود داشته و قدمت این آسیاب به جنگ جهانی دوم می رسد. نام منطقه نیز از این کارخانه گرفته شده است. منطقه ی کائیتهانه یک منطقه ناهموار می باشد که از نهرها و دره ها تشکیل یافته است.

منطقه کائیتهانه در قبل وابسته به بخش مرکزی منطقه شیشلی استانبول بود،که در سال 1987میلادی از منطقه شیشلی جدا شد و به عنوان یک منطقه مستقل تأسیس شد. شهرداری با انتخابات مدیریت محلی در 26 مارس 1989 تأسیس شد.

معرفی منطقه کائیتهانه استانبول

محله های مرکزی منطقه کائیتهانه به لطف پروژه های مسکونی و پروژه های حمل و نقل عمومی به محل های قابل توجهی تبدیل شده اند. منطقه کائیتهانه همچنان براساس نوسازی هایی که انجام می شود در حال رو به پیشرفت می باشد. بدلیل قرارگیری در همسایگی مناطقی مانند شیشلی، بشیکتاش و سارییر پیشرفت خوبی در این چند سال در تمامی محله های کائیتهانه صورت گرفته است.

این منطقه همچنین میزبان ساختمان جدید آرشیو نخست وزیری عثمانی، دانشگاه ها و مدارس خصوصی است. در مرکز Kağıthane، صحنه کودکان کوچوک کمال و صحنه تئاتر شهر سعدآباد وجود دارد که در محدوده شهرداری کلانشهر استانبول قرار دارد. علاوه بر این، مراکز فرهنگی متعلق به شهرداری منطقه نیز وجود دارد.

بخش بزرگی از جمعیت منطقه کائیتهانه را افرادی تشکیل می دهند که از آناتولی برای کار به استانبول آمده اند. تعداد جمعیت منطقه براساس آمار سال 2020 میلادی برابر 442 هزار و 415 نفر می باشد. این منطقه دارای 19 محله می باشد که از بهترین محله های منطقه می توان به محله ی حمیدیه و مرکز محله اشاره کرد.

دسترسی منطقه کائیتهانه عالی می باشد و تمامی وسایل حمل و نقل عمومی اعم از متروبوس، مترو و اتوبوس در این منطقه وجود دارد. با تاسیس متروی فرودگاه جدید استانبول می توان به راحتی از متروی کائیتهانه برای سریعتر رسیدن به فرودگاه جدید استانبول استفاده کرد.

وضعیت ساخت و ساز و قیمت آپارتمان در کائیتهانه، سال 2024 میلادی

منطقه کائیتهانه به دلیل همسایگی با مناطق لوکسی مانند بشیکتاش، سارییر و شیشلی و همچنین مناسب بودن قیمت آپارتمان در این منطقه و داشتن دسترسی عالی مقصد بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی می باشد. در آمد حاصل از اجاره ی بالای آپارتمانهای منطقه کائیتهانه نیز رونق خرید و فروش را در این منطقه افزایش داده است.

در بررسی قیمت آپارتمان در کائیتهانه، در حالت کلی میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه ی کائیتهانه در ساختمان های صفر برابر 50 هزار و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه ی کائیتهانه با در نظر گرفتن کل ساختمان های منطقه برابر 41 هزار و 176 لیر می باشد. درصد افزایش قیمت آپارتمان (با در نظر گرفتن کل ساختمان ها) نسبت به سال گذشته (2023) در حدود 37.26 درصد می باشد.

نمودار افزایش قیمت ملک در منطقه کائیتهانه

حال با توجه به جدول زیر می توانید میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه کائیتهانه استانبول را بررسی نمایید. با توجه به آمار عددی نمایش داده شده در جدول زیر می توان بیان کرد که این منطقه هر سال افزایش چشمگیری در قیمت آپارتمان داشته و خواهد داشت.

درصد افزایش قیمت ملک در کائیتهانه

قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله های منطقه کائیتهانه به صورت مجزا در جدول زیر آورده شده است. اطلاعات موجود در جدول در آخر ماه مارس سال 2024 میلادی جمع آوری شده است. 

با توجه به جدول زیر حمیدیه از محله های با ارزش منطقه کائیتهانه بشمار می آید. مرکز خرید وادی استانبول و پروژه های مطرحی همچون وادی استانبول تراس، چاملی وادی و صبا فلت قرار دارد. 

قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله های کائیتهانه

خرید ملک در منطقه کائیتهانه استانبول

اگر قصد خرید در منطقه کائیتهانه را دارید بهترین محله ها برای سرمایه گذاری و زندگی محله های حمیدیه، مرکز، حوریت و چلیک تپه می باشند. همان طور که قبلا هم بیان کردیم این منطقه بدلیل هم مرز بودن با مناطق بشیکتاش، شیشلی و سارییر از ارزش ملکی بالایی برخوردار است و قیمت ملک نسبت به مناطق بیان شده پایین تر بوده و مناسب برای سرمایه گذاری می باشد.

از پروژه های لوکس این منطقه می توان به صبا فلت، وادی استانبول تراس، آوانگارت، کوردون استانبول و . . . اشاره کرد. اگر قصد خرید از پروژه های در حال ساخت داشته باشید می توان به پروژه های ینی لونت، دورا وادی و اورمان استانبول اشاره کرد. شرکت الومیگرنت با ارائه بهترین آفر های پروژه ها و معرفی فایلهای دست دوم در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید از طریق تماس نسبت به اخذ وقت مشاوره از کارشناسان مجرب شرکت اقدام نمایید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه