منطقه مال تپه استانبول و بررسی قیمت ملک در سال 2024 میلادی

منطقه مال تپه استانبول

منطقه مال تپه استانبول، یکی از گزینه های انتخابی مردم استانبول برای زندگی می باشد، نزدیکی به مرکز شهر، دسترسی عالی و وجود ساحل زیبای منطقه ی مال تپه دلیل انتخاب این منطقه می باشد. این منطقه شامل 18 محله بوده که 8 محله ی منطقه در قسمت بالای اتوبان D100 بوده و دورتر از دریا و 10 محله نیز در زیر اتوبان D100 و نزدیک به دریا می باشند.

معرفی منطقه مال تپه استانبول

مال تپه استانبول یکی از مناطق آسیایی شهر استانبول می باشد که با مناطق کادیکوی، آتاشهیر، سانجاق تپه و کارتال هم مرز می باشد. نام این منطقه از استانبول به معنی گنج یا مکعب هایی پر از سکه‌های طلا می‌باشد که پس‌ از فتح منطقه Kocaeli توسط ترک ها، ترک ها این نام را براساس چندین افسانه در مورد دراگوس بر روی این منطقه گذاشتند. پایه‌های امروز منطقه مال تپه در قرن شانزده میلادی بنا و ساخته شده‌ است که مربوط به امپراتوری بیزانس می‌باشد.

منطقه مال تپه استانبول

شهرداری این منطقه در سال هزار و نهصد و بیست و هشت میلادی تاسیس شده و در سال هزار و نهصد و شصت و پنج ساختمان شهرداری در این منطقه ساخته شده است. در منطقه مال تپه حمل‌ و نقل به‌صورت ریلی و جاده‌ای در جریان می‌باشد که از مهمترین این خطوط می توان به خط مارمارای، متروی M4  و یکی از مهم‌ترین بزرگ‌راه های شهر استانبول یعنی اتوبان D100 اشاره کرد که از وسط این منطقه عبور می‌کند. همچنین خیابان بغداد استانبول که از منطقه کادیکوی آغاز می‌شود با گذر از این منطقه تا محله ی جویزلی مال تپه ادامه می یابد.

وضعیت ساخت و ساز و قیمت ملک در مال تپه، سال 2024 میلادی

منطقه مال تپه استانبول در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در حوزه ساخت‌ و ساز و انبوه‌ سازی مسکن داشته است. در این منطقه پروژه های لوکس زیادی ساخته شده و در حال ساخت می باشد. همانطور که قبلا نیز بیان شد منطقه مال تپه به دلیل نزدیکی به مرکز شهر و داشتن دسترسی عالی طرفداران خاص خود را دارد. یکی از پروژه های این منطقه که در حال ساخت می باشد، پروژه ی لونا دراگوس می باشد که تمامی امتیازات لازم یک پروژه خاص را دارا می باشد. از دیگر پروژه های مسکونی مال تپه می توان به فرگانا مال تپه، Nouvel Maltepe، کالامیش آدالار، دنیا شهیر مال تپه و . . . اشاره کرد.

از نظر ارزش منطقه ای، محله های زیر اتوبان D100 و نزدیک به دریا از ارزش بالاتری نسبت به دیگر محله های مال تپه برخوردار می باشند. در بررسی قیمت ملک در مال تپه، در حالت کلی میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه ی مال تپه در ساختمان های صفر برابر 57 هزار و 500 لیر و میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه ی مال تپه با در نظر گرفتن کل ساختمان های منطقه برابر 46 هزار و 470 لیر می باشد. درصد افزایش قیمت ملک (با در نظر گرفتن کل ساختمان ها) نسبت به سال گذشته (2023) در حدود 41.21 درصد می باشد.

نمودار افزایش قیمت ملک در منطقه مال تپه

حال با توجه به جدول زیر می توانید میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع ملک در منطقه مال تپه استانبول را بررسی نمایید. با توجه به آمار عددی نمایش داده شده در جدول زیر می توان بیان کرد که این منطقه هر سال افزایش چشمگیری در قیمت ملک داشته و خواهد داشت.

درصد افزایش قیمت ملک در مال تپه

مراکز آموزشی و تحقیقاتی منطقه

در منطقه مال تپه استانبول 7 دانشگاه، 43 مدرسه ابتدایی، 4 دبیرستان فنی حرفه ای، 4 دبیرستان، 3 دبیرستان آناتولی، 1 مرکز فنی و حرفه ای آناتولی، 2 مرکز آموزشی مردمی و نیز 17 مدرسه خصوصی وجود دارد. همچنین در این منطقه مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست نیز وجود دارد که دختران و پسران یتیم و بی سرپرست در این مرکز اسکان داده شده اند و آموزش داده می شوند.

دانشگاه مال تپه در سال 1998 تاسیس شد و شروع به جذب دانشجو و آموزش شده است. دانشکده های پزشکی و اعصاب و گوارش دانشگاه مارمارا استانبول نیز در منطقه مال تپه قرار دارد.

خرید ملک در منطقه مال تپه استانبول

مشتریانی که قصد خرید ملک در مال تپه استانبول را دارند، می توانند با مشاوران ملکی شرکت الومیگرنت در ارتباط باشند تا با معرفی پرسودترین پروژه ها و مناسب ترین فایلهای دست دوم، بهترین خانه را برای زندگی و سرمایه گذاری انتخاب نمایند.

شما می توانید از طریق شماره های تماس زیر با مشاوران متخصص شرکت الومیگرنت در ارتباط باشید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه