منطقه اسکودار استانبول و بررسی قیمت ملک در سال 2024 میلادی

منطقه اسکودار استانبول

منطقه اسکودار استانبول یکی از منطقه های معروف استانبول است که در بخش آسیایی قرار دارد. این منطقه از سمت شمال به منطقه بیکوز، از سمت شمال شرقی به منطقه عمرانیه، از شرق به منطقه آتاشهیر، از جنوب به منطقه کادیکوی و از سمت غرب به تنگه ی بسفر احاطه شده است.

معرفی منطقه اسکودار استانبول

منطقه اسکودار استانبول یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق مسکونی استانبول می باشد، به طوریکه براساس آمار سال 2022 میلادی تعداد جمعیت این منطقه برابر 524 هزار 452 نفر می باشد.  مناطق بیکوز و کادیکوی در زمان های قدیم جزء منطقه اسکودار محسوب می شدند که در سال 1930 به صورت مناطق مستقل از منطقه اسکودار جدا شدند. همچنین منطقه عمرانیه نیز در سال 1987 از منطقه اسکودار جدا شد و هم اکنون منطقه اسکودار دارای 33 محله می باشد.

نام قدیمی این منطقه در دوران باستان خیر سوپولیس (در زبان یونانی به معنای شهر طلایی) بود که در قرن دوازدهم بنام اسکوتاری تغییر نام داد که بعدها به روز زمان این منطقه بنام منطقه اسکودار نام گذاری شد. تپه ی بویوک چاملیجا مرتفع ترین نقطه ی منطقه اسکودار بوده و طول خط ساحلی منطقه اسکودار در حدود 12 کیلومتر می باشد.

معرفی منطقه اسکودار استانبول

وضعیت ساخت و ساز و قیمت ملک در اسکودار، سال 2024

منطقه اسکودار یکی از مناطق اصیل نشین استانبول می باشد. دسترسی های موجود در این منطقه، آب و هوای خوب و نزدیکی به ساحل دریا و داشتن ساحل های زیبا، این منطقه را به یکی از پرطرفدار ترین مناطق استانبول تبدیل کرده است. با توجه به موارد گفته شده ارزش ملک در این منطقه نسبت به مناطق دیگر استانبول بالا می باشد.

در منطقه اسکودار پروژه های ارزنده ای ساخته شده اند. که از جمله ی این پروژه ها می توان به مجتمع لوکس کوشویولو کورو اولری، رزیدانس عمار و نف کاندیلی اشاره کرد. اغلب سازنده های معتبر به دلیل درخواست های بیشتر و خرید و فروش راحتتر در این منطقه همچنان در حال ساخت و ساز و سرمایه گذاری می باشند که در مورد پروژه های درحال ساخت هم میتوان به پروژه های لیتوس استانبول، بنستا آجی بادم اشاره کرد.

در حالت کلی میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه ی اسکودار در ساختمان های صفر تقریبا برابر 71 هزار لیر و میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه ی اسکودار با در نظر گرفتن کل ساختمان های منطقه تقریبا برابر 61 هزار لیر می باشد. درصد افزایش قیمت آپارتمان (با در نظر گرفتن کل ساختمان ها) نسبت به سال گذشته در حدود 54.20 درصد می باشد.

نمودار افزایش قیمت ملک در منطقه اسکودار

حال با توجه به جدول زیر می توانید میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه اسکودار استانبول را بررسی نمایید. با توجه به آمار عددی نمایش داده شده در جدول زیر می توان بیان کرد که این منطقه هر سال افزایش چشمگیری در قیمت آپارتمان داشته و خواهد داشت.

درصد افزایش قیمت ملک در اسکودار

قیمت آپارتمان به ازای هر مترمربع در محله های منطقه اسکودار به صورت جداگانه بررسی شده و در جدول زیر آورده شده است. اطلاعات ارائه شده در جدول، در ماه مارس سال 2024 میلادی جمع آوری شده است.

با توجه به جدول زیر محله های آجی بادم، Mehmet Akif Ersoy و آلتونی زاده از جمله محله های با ارزش منطقه اسکودار بشمار می آیند. 

قیمت هر مترمربع محله های اسکودار

خرید ملک در منطقه اسکودار استانبول

خرید ملک در منطقه ی اسکودار استانبول یکی از انتخاب های عالی برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد. از جمله پروژه های لوکس این منطقه می توان به لیتوس استانبول، کوشویولو کورو اولری و بنستا آجی بادم اشاره کرد. اگر شما هم قصد خرید ملک و زندگی در این منطقه هستین میتوانین با اخذ مشاوره رایگان از کارشناسان ملکی شرکت الومیگرنت بهترین انتخاب و بهترین خرید را داشته باشید. شما می توانید با اخذ وقت قبلی از مشاوره رایگان کارشناسان ملک الومیگرنت بهره مند شوید. 

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه