منطقه کادیکوی استانبول و بررسی قیمت ملک در سال 2024 میلادی

منطقه کادیکوی استانبول

منطقه کادیکوی در بخش آسیایی استانبول قرار داشته و از سمت غرب و جنوب به دریای مرمره، از سمت شمال غربی به منطقه اسکودار، از سمت شمال شرقی به منطقه آتاشهیر و از سمت شرق به منطقه مال تپه احاطه شده است.

معرفی منطقه کادیکوی استانبول

نام قدیمی منطقه کادیکوی، کالکدون نام داشت. کالکدون در زبان یونانی به معنای مس بود. این منطقه دارای خط ساحلی به طول 21 کیلومتر می باشد این خط ساحلی در جهت شمال غربی به جنوب شرقی از حیدر پاشا تا بستانجی در امتداد دریای مرمره قرار دارد. سکونتگاه اصلی منطقه کادیکوی در زمان قدیم محله های مدا و حیدرپاشا بود. این منطقه در قرن نوزدهم به یک منطقه مسکونی دائمی تبدیل شد به همین دلیل این منطقه به عنوان جوان ترین منطقه استانبول بشمار می آید. این منطقه یکی از شلوغ ترین و توریستی ترین منطقه استانبول بوده و بناهای دوره عثمانی در این منطقه وجود دارد. منطقه کادیکوی به مساحت 25.20 کیلومتر مربع می باشد.

منطقه Kadıköy از نظر حمل و نقل شهری موقعیت مهمی دارد. برخی از مسیرهای اصلی حمل و نقل که مناطق مختلف استانبول را به هم متصل می کنند از منطقه کادیکوی عبور می کنند. در تحقیق کیفیت زندگی در استانبول که در سال 2015 میلادی انجام شد، این منطقه در رتبه ی دوم بین دیگر مناطق شهر استانبول قرار گرفت.

معرفی منطقه کادیکوی استانبول

منطقه Kadıköy، که اداره آن در سال 1855 به شهر استانبول واگذار شد، در سال 1869 زیر مجموعه منطقه اسکودار به حساب می آمد. منطقه Kadıköy در 23 مارس 1930 به عنوان منطقه تبدیل شد. این منطقه در سال 1984 به عنوان یک شهرداری مستقل در محدوده شهرداری کلانشهر استانبول تبدیل شد.

منطقه کادیکوی دارای 21 محله بوده و از مهمترین محله های این منطقه می توان به سوادیه، ارنکوی، فنرباهچه، بستانجی و جاده بستان اشاره کرد. از مشهورترین خیابان های منطقه کادیکوی می توان به خیابان بغداد اشاره کرد. این خیابان دارای رستوران ها و برندهای لوکس و معتبری می باشد. محله های فیکیرتپه و مردیون کوی کادیکوی از طرف دولت جهت بازسازی طرح و برنامه ریزی شده است و هم اکنون ساخت و ساز ها در این محله ها بسیار زیاد می باشد.

وضعیت ساخت و ساز و قیمت ملک در کادیکوی، سال 2024 میلادی

منطقه کادیکوی در موقعیت مرکزی شهر استانبول قرار داشته و از نظر دسترسی یک منطقه ای با دسترسی بالایی می باشد بطوریکه کلیه ی خطوط ارتباطی و حمل و نقل عمومی همچون خط متروبوس، خط مترو و مارمارای در این منطقه وجود دارد. از این رو ساخت و ساز در این منطقه وجود داشته و ارزش ملکی در این منطقه بالا می باشد. در بررسی قیمت ملک در کادیکوی، در حالت کلی میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه ی کادیکوی در ساختمان های صفر برابر 99 هزار و 200 لیر و میانگین قیمت هر مترمربع ملک در منطقه ی کادیکوی با در نظر گرفتن کل ساختمان های منطقه برابر 85 هزار و 631 لیر می باشد. درصد افزایش قیمت ملک (با در نظر گرفتن کل ساختمان ها) نسبت به سال گذشته (2023) در حدود 44.88 درصد می باشد.

نمودار افزایش قیمت ملک در منطقه کادیکوی

حال با توجه به جدول زیر می توانید میزان عددی افزایش قیمت هر مترمربع ملک در منطقه کادیکوی استانبول را بررسی نمایید. با توجه به آمار عددی نمایش داده شده در جدول زیر می توان بیان کرد که این منطقه هر سال افزایش چشمگیری در قیمت ملک داشته و خواهد داشت.

درصد افزایش قیمت ملک در کادیکوی

خرید ملک در منطقه کادیکوی استانبول

اگر شما قصد خرید ملک در منطقه کادیکوی را دارید بهترین انتخاب را برای سرمایه گذاری و زندگی کرده اید. با توجه به کشش منطقه، شرکت های بزرگی در این منطقه پروژه های لوکس ساخته اند. از بهترین پروژه های منطقه کادیکوی می توان به رزیدانس فور ویندز جاده بغداد، رزیدانس آلتاورز اشاره کرد.

عزیزانی که قصد سرمایه گذاری در منطقه کادیکوی استانبول را دارند می توانند با خرید ملک از پروژه های در حال ساخت با سازنده ی معتبر بهترین سرمایه گذاری ملکی را در این منطقه انجام دهند. از جمله پروژه های در حال ساخت می توان به پروژه های مینا تاورز، آپ لایف و iyi yaka fikirtepe اشاره کرد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در ترکیه با مشاوران با تجربه ی شرکت الومیگرنت در ارتباط باشید. مشاوران ما با معرفی بهترین پروژه ها و فایلهای دست دوم با بهترین قیمت، در مسیر خرید ملک و سرمایه گذاری در کنار شما باشند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه